"Guerrilla warfare (also spelled guerilla) is a method of combat by which a smaller group of combatants attempts to use its mobility to defeat a larger, and consequently less mobile, army." (wikipedia)
tehát kicsi és mozgékony, a nagy és lomha ellen. a kifejezés marketing nyelvre átültetett pontos definíciója cégenként, ügynökségenként, egyénenként változó (ha egyáltalán létezik). közös elemekként az újszerű ötletet, a meglepetés erejét, és az alacsony költségvetést említhetjük.
a manapság használatos gerilla módszerek elterjedése előtt inkább azt a jelenséget írták le vele, amikor az egyén nem tudta, hogy éppen egy terméket akarnak neki eladni, egy hétköznapi helyzetben csúnya átverés áldozata lett - mai példa erre talán a bloggerek reklám céllal írott fizetett, de hézköznapi postként publikált bejegyzései.
további változat lehet még a ránkerőszakolt, 'forced' reklám, amikor olyan helyeken is megtámad a mennikell-vennikell szörny, ahol a legkevésbé sem számitanánk rá (bár ez manapság meglehetősen erőtlen definíciónak tűnik), vagy olyan formában kapjuk az igét, hogy nem igazán tudatosul bennünk, egyszerűen csak megragad az agyunkban.
végül egy pár ötletes gerilla megoldás:

sütőlap ( 2 3 )

csalás - keserű felismerés ( 2 3 4 5 6 )

normalizáció

férőhely