életjel

kérdés / kérés
reklámok küldése
feel free to send your ads here: str.gmail

választék

celeb (28) chica (70) én (13) filmes (28) gerilla (66) háló (11) hang (21) hepinesz (25) honi (7) inspiráció (55) jogok (27) könyv (13) közhaszon (50) manipuláció (10) messze (41) mozgó (83) működik (14) művész (16) news (23) rajz (61) régi (12) street (77) szájonát (86) szolgáltat (69) szőrös (52) tárgyak (111) testügyek (74) történés (23) tudás (26) üzenet (19) vérhalálszenvedés (66) visel (57)

cc

Creative Commons Licenc

a brazíliai turizmus természetéről

2007.04.04. 13:12 str

ötletes és jogosan provokatív brazil print: nem tesz mást, csak a csupasz igazsággal szembesíti az embert. ránézésre nehéz kitalálni, miről is van itt szó - az első tipp talán a fehérnemű, vagy ha valaki ismeri a maire claire (nálunk előkeszületben lévő) magazint, akkor kiadványreklámban gondolkodhatna. a kép, és a női test beállítása ugyanakkor korántsem csábító, valahogy védtelenséget sejtet, és érződik, hogy itt bizony nem akarnak nekünk semmit eladni.



a felirat: 'sajnos ez a legtöbbet látott brazil nevezetesség', jobb oldalt: 'marie claire / a szexturizmus szégyen'.
a lap által futtatott hirdetés a brazil nők kiszolgáltatottságára hívja fel a figyelmet, mind az 'élvezőket', mind azokat célozva meg, akik szó nélkül elmennek a jelenség mellett. jobb-e a figyelemkeltés szempontjából ez a szinte explicitbe hajló, de érezhetően bűnös szexualitás, mint mondjuk a megvert, sanyarú sorsú, vagy elgyötört fiatal lányok portréi? nehezen tudok dönteni.

kapcsolódó vitaalap:
naivitás / ártatlanság

[ blogcitario ]

6 komment

Címkék: vérhalálszenvedés messze üzenet

A bejegyzés trackback címe:

http://napiadag.blog.hu/api/trackback/id/tr10054542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

phnb 2007.04.04. 14:03:29

lehet, hogy nem vagyok pc, de akármire is akarja a reklám felhívni a figyelmet, nekem erről a cameltoe-s képről sokkal inkább más ugrik be...

str 2007.04.04. 14:06:59

egyiptom?
viccen kívül: nem lehet, hogy pont az a lényeg, hogy AZ ugorjon be? hogy gondolkodj el rajta, mit is jelent ez a brazil szexturizmus kontextusában?

perdita 2007.04.04. 14:18:25

helló,
ráadásul szerintem elsiklasz egy áthallás felett: brazilnak hívják a teljesen csupaszra gyantázott khmm... fazont. ami jelen esetben elég egyértelműen kivehető a printen. vagyis a "brazil nevezetesség" minimum egy finoman kétértelmű szójáték.

str 2007.04.04. 14:29:31

ebben a témában nem vagyok otthon, és van igazság abban amit mondasz - de a 'turista' alapján nem értelmezhetjük nagyon félre, mire is gondolnak, legfeljebb az én fordításomban, amiből kimaradt ez a szó. én nem hiszem, hogy ezt nagyon ide akarták volna keverni, de bármi megeshet.

perdita 2007.04.04. 14:38:38

éppen erre célzok én is, hogy a turizmus célja a "brazil" nevezetességek felkutatása, ahol a kifejezés kétértelműsége (=két értelme) éppen sokkal konkrétabbá teszi az üzeneT.

str 2007.04.04. 16:21:27

ok, rosszul fogalmaztam a félreértéssel, maradjunk annyiban hogy a használt szavak miatt nehezebb kétféleképpen érteni. bár portugálul nem nagyon tudok, így nyelvtani elemzés nem túl sanszos.
de nézzük meg más oldalról: aki potenciális szexturista, az tudja, hogy milyen a 'brazil fazon'? ha igen, akkor rendben van a dolog - tulajdonképpen miért is ne tudhatná. ha viszont nagyrészt nem tudják, akkor az egész elillan, elsiklanak az áthallás felett, ők is, ahogy te fogalmaztál.
de továbbra sem tudok kiigazodni ezen az egészen, kinek készült, hogyan is gondolták..